Reklamace… to je práce…

Prasklá zásuvka Garby Colonial termoplast

… a dál už bez legrace.

„Rozmohl se nám tady takový nešvar,“ zní již notoricky známá věta Evy Holubové, coby učitelky základní školy z legendárního filmu Pelíšky. A proto jsem se rozhodla napsat článek do blogu a trochu našim zákazníkům dopředu pomoci s rozhodováním, co a jak lze či nelze uplatnit jako reklamaci.

Množí se nám totiž případy typu „stínítko upadlo samo“, „zásuvka praskla při montáži“, „objímka je jiná, než na obrázku“, „barevná linka má jiný odstín, než na obrázku“, „světlo vypadá moc nově, já bych chtěl to staré, co máte na obrázku v e-shopu, „rozlomila se a ze světla mi sama vypadla objímka“… atd.

Tomu, co můžete nebo nemůžete reklamovat se věnujeme v našem reklamačním řádu. Vždy vám ho zasíláme s objednávkou a není nic jednoduššího než si ho podrobně přečíst. Dozvíte se tam co má anebo nemá smysl reklamovat tzv. z první ruky.

Pár dole sepsaných bodů vám snad pomůže k pochopení celé situace kolem případné snahy reklamovat nereklamovatelné:

  1. Většina našich výrobků, konkrétně jejich porcelánové části, nejsou žádné sériově vyráběné kusy. Když si je kupujete je tedy třeba si uvědomit, že každý kus je originál. Že neprojde strojem, ale rukama člověka, které jej vytvarují do konečné podoby, které se věnují vyhlazení nerovných částí, detailům, glazuře, ruční malbě atd. Kdo pracuje či viděl práci s porcelánem, ví, o jak křehký materiál jde. Kolik kusů je při této výrobě znehodnoceno třeba jen lehkým oťukem, nebo špatným výpalem při fixaci glazury. Nechtějte po nás, ani po výrobci, aby vámi vybraný kus byl identický s tím, co vidíte na monitoru. Když zcela opominu fakt, že každý monitor je jinak nastavený, tudíž vaše červená nemusí být naše červená … a už vůbec to nemusí být červená na skutečném výrobku… tak opravdu nedostanete totožný výrobek, který je prezentován katalogovou fotkou nebo fotkou jednoho z mnoha kusů, který nám projde rukama normálně. Váš kus projde jiným výpalem, může být složen s jiných komponentů (jiného typu objímky, drátů, strojků či jiných součástek). Mosazné světla a jejich komponenty jsou pak třeba vyráběny mnohdy rozdílnými procesy a nelze docílit toho, aby vaše nové světlo vypadalo, jak to staré na obrázku v katalogu.

Zkrátka shrnuto… jde tady o proces. A nejen ten, ale také i skutečnost, že se mění normy, technické parametry pro kompletaci produktů, tak ještě navíc doba kovidová nám i výrobci vše jen stěžuje, protože potřebné komponenty pro kompletaci výrobků není už tak snadné nakoupit, jak to bývalo kdysi.  Podniky se prostě potýkají jak s nedostatkem zaměstnanců, tak nedostatkem materiálu, na jehož dodávkách je závislá jejich výroba. Proto používají to, co mají, seženou a co splňuje potřebné normy. Je opravdu nereklamovatelné, že váš výrobek nevypadá naprosto stejně jako ten, který vidíte na fotografii.

  1. Když pak tento kus dorazí tu dálku ze Španělska či Itálie k nám, my ho pošleme vám a vy ho pak doma vybalíte a rozhodnete se ať už přímo sami, či za asistence elektrikáře jej namontovat…. Ve svém vlastním zájmu sami neberte a ani nikomu nedovolte používat žádné aku šroubováky či jiné samo dotahovače. Jde opravdu o křehký materiál a při jeho montáži je nutné používat cit, přestat dotahovat šrouby, jakmile materiál klade, byť jen ten nejslabší odpor, aby nedošlo k jeho prasknutí. Když se vám do otvoru nevejdou šrouby, nebo jím neprojdou hladce, netlačte je do nich. Porcelán není pružný, nepřizpůsobí se – a to ani montáži na nerovný povrch, nebo „nevyleze“ a nesrovná se v případě přílišného zapuštění do hloubky montážní krabice atd. Jednoduše řečeno tzv. „dotáhnutím na doraz“ nic nevylepšíte, ale s největší pravděpodobností způsobíte prasknutí některé křehké porcelánové části vypínače či světla. Takovéto poškození je nereklamovatelné.
  2. Když jste už výrobky s citem namontovali, s citem je také používejte. Zásuvku při vytahování přidržte, stínítko při stírání prachu uchopte druhou rukou tak, aby se nekývalo, neuvolnilo atp. Často se stává, že je zásuvka doslova vyrvána ze zdi taháním či škubáním za kabel, stínítko špatně dotažené, uražené z boku a dochází k jiným poškozením. Na takto poškozené věci se reklamace bohužel nevztahuje. Navíc, ne vždy jsme schopni sehnat vám v tomto případě náhradní díl. Ne z toho důvodu, že bychom nechtěli, ale proto, že náhradní díly prostě výrobce nedodává.

Prasknutí porcelánové/plastové zásuvky Garby Colonial - špatná instalace nebo zacházení s produktem

Prasjnutí porcelánové/plastové zásuvky Garby Colonial - špatná instalace nebo zacházení s produktem

Podle zákaznice nevyhovující typ objímky, montáží podélně prasklé stínítko + detail poškození porcelánové zásuvky

Podle zákaznice nevyhovující typ objímky, prasklé stínítko + detail poškození zásuvky
  1. Dobré je také si prostudovat (hlavně u světel), jaký typ a jak velkou svítivost žárovky výrobce doporučuje použít. Svítidlo nepřetěžovat zahříváním, či případně neumisťovat porcelán nebo termoplast tam, kde by mohly být poškozen povětrnostními vlivy, vlhkostí, mrazem atd. To vše může mít fatální následky. A může produkt trvale poškodit. Takové poškození pak také nemůže být uznáno jako reklamace.

Abyste pochopili naše postavení a nebyli jen rozlíceni a zaujati svým problémem – závěrem bych chtěla říct, že pokud to jen trochu jde, býváme k vašim požadavkům vstřícní a snažíme se vše vyřešit ku spokojenosti obou stran. Jen opravdu nemůžeme garantovat negarantovatelné nebo nést odpovědnost za následky způsobené vámi, případně třetí osobou. Je to docela stejné jako byste chtěli reklamovat ručně dělaný hrníček, který má jinak rozmístěné tečky než na obrázku v e‑shopu nebo u kterého vám při mytí v k prasknutí nacpané myčce upadne ouško.

Chápeme se nebo ne?

Argument, že hrníček je přece něco levného nebereme. Moje bývala tchýně měla v policích hrníčky za horentní sumy a nedovolila na ně nikomu ani sáhnout😊

 

Děkujeme Všem zákazníkům za pochopení našeho postoje.

Vaše NeNo